Skip to content
UX, cum afectează aceste activități optimizarea SEO

UX, cum afectează aceste activități optimizarea SEO

UX, cum afectează aceste activități optimizarea SEO. Oamenii au crezut că în servicii SEO contează doar clasamentele sau link building-ul.

În prezent, algoritmii Google sunt mult mai sofisticați și orientați spre utilizator decât oricând.

Acest lucru face din UX unul dintre factorii care contribuie la pozițiile în rezultatele căutării.

În acest articol de pe blog vă vom arăta de ce ar trebui să aveți grijă de experiența utilizatorului.

Doar în acest mod puteți obține un mare succes în campanii SEO desfășurate de dvs.

Este timpul să descoperiți cum să faceți ca UX și SEO să funcționeze împreună!

Ce este UX (experiența utilizatorului)?

UX se referă la emoțiile, atitudinile și interacțiunile utilizatorilor cu un website, produs sau serviciu.

Scopul proiectării experienței este de a crea un produs digital cât mai accesibil, ușor de navigat și atrăgător.

Cu o interfață web orientată către utilizator, folosirea unui website sau a unei aplicații mobile e mult mai plăcută.

Această situație convenabilă se traduce prin trafic organic, rată de conversie și vânzări mai mari.

Experiența utilizatorului: fagurele

Peter Morville, unul dintre pionierii proiectanților de UX, a introdus termenul de fagure de experiență.

Această reprezentare prezintă toate elementele cheie ale unui produs digital de succes.

Iată cele mai importante calități ale experienței utilizatorului propuse de Peter Morville:

  • util: proiectul digital ar trebui să răspundă nevoilor utilizatorilor. Produsul în sine nu are prea mult sens dacă nu îndeplinește așteptările și cerințele utilizatorilor;
  • utilizabil: ar trebui să fie ușor de înțeles pentru toți utilizatorii. Trebuie proiectat într-un mod ușor de utilizat și simplu;
  • ușor de găsit: toate informațiile de care are nevoie utilizatorul ar trebui să fie ușoare de găsit. Este important să oferiți o navigare ușoară;
  • credibil: marca dvs. și produsele sau serviciile pe care le oferiți trebuie să fie fiabile și de încredere;
  • accesibil: website-ul dvs. sau aplicația mobilă ar trebui să fie proiectate astfel încât să fie accesibile tuturor;
  • de dorit: această calitate se referă la aspectul vizual al produsului digital. Asigurați-vă că design-ul e atrăgător și la obiect;
  • valoros: suma tuturor calităților descrise mai sus.

A avea grijă de toate aceste calități garantează o experiență mai bună a utilizatorului.

Website-ul dvs. îndeplinește toate aceste criterii?

Experiența paginii și algoritmul Google

Utilizatorii adoră website-urile care oferă o experiență de pagină excelentă…și Google a observat asta!

Acesta este motivul pentru care la sfârșitul lunii mai 2020 s-a făcut un anunț deosebit de important.

Experiența paginii va începe să fie unul dintre factorii cheie de clasare din 2021. Ce înseamnă acest lucru în practică?

Dacă utilizatorii percep negativ interacțiunea cu website-ul dvs., Google va considera că este de calitate slabă.

Prin urmare, veți suferi o scădere în ceea ce privește rezultatele căutării.

Cele mai importante semnale de UX ale paginii care vor avea un impact uriaș asupra clasamentului includ:

  • Core Web Vitals: un set de măsuri care se concentrează pe trei aspecte ale experienței utilizatorului.
  1. încărcare → Largest Contentful Paint (LCP);
  2. interactivitate → First Input Delay (FID);
  3. stabilitate vizuală → Cumulative Layout Shift (CLS).
  • compatibil cu dispozitivele mobile: un website ar trebui optimizat pentru dispozitivele mobile;
  • navigare sigură: un website nu trebuie să cuprindă conținut rău intenționat;
  • HTTPS: acest protocol ar trebui să fie implementat corect deoarece oferă o conexiune sigură la website;
  • fără anunțuri interstițiale intruzive: conținutul trebuie să fie ușor accesibil tuturor utilizatorilor. Nu trebuie să fie ascuns în spatele ferestrelor pop-up.

După cum puteți vedea, începând de anul viitor, UX și SEO vor fi chiar mai conectate decât sunt acum.

Dacă ați ignorat UX până acum, este timpul să schimbați acest lucru. Cum?

Mai jos vă oferim un indiciu cu privire la ce factori ar trebui să acordați atenție și ce să îmbunătățiți.

Cele mai importante valori de implicare a utilizatorilor în UX

Ați auzit vreodată de RankBrain?

Este un algoritm introdus în 2015 care analizează comportamentul, intenția și implicarea utilizatorilor.

Pe această bază evaluează calitatea website-urilor.

RankBrain este în mod constant dezvoltat pentru a învăța comportamentul utilizatorilor.

În acest mod se vor putea adapta cel mai bine rezultatele căutării la preferințele lor.

Acest algoritm extrem de sofisticat ia în calcul mulți factori care indică implicarea utilizatorului:

  1. rata de respingere: este procentul tuturor utilizatorilor care au părăsit rapid website-ul fără a vizita alte pagini. Un nivel ridicat al ratei de respingere este perceput în mare parte ca negativ de către motorul de căutare. Puteți verifica datele în raportul Google Analytics;
  2. Page Dwell Time (timpul pe website): este timpul petrecut de utilizatori pe website-ul dvs. Regula este simplă: cu cât timpul de ședere este mai mare, cu atât este mai mare implicarea utilizatorului. Utilizatorii petrec relativ mult timp pe website? Semnalizați către Google că website-ul și conținutul sunt de înaltă calitate și răspund nevoilor utilizatorilor;
  3. rata de click (CTR): este raportul dintre click-urile pe o pagină și toate afișările. Aceste valori sunt utilizate la a determina eficacitatea unei campanii de promovare web;
  4. căutarea repetată: acest lucru nu este direct legat de UX. Totuși, o rată ridicată de căutare repetată indică faptul că un utilizator nu a reușit să găsească un răspuns. Prin urmare, a trebuit să repete interogarea sa și să caute din nou. Căutarea repetată sugerează că website-ul dvs. poate fi irelevant.

Cum se îmbunătățește optimizarea SEO cu UX?

1. Compatibilitate mobilă

Din ce în ce mai mulți utilizatori din întreaga lume vizitează website-uri de pe dispozitive mobile.

În iulie 2020, aproape 51% din traficul web mondial provenea de pe telefoane mobile (sursă: gs.statcounter.com).

Dacă website-ul nu e optimizat pentru telefoane mobile pierdeți o oportunitate imensă de a crește traficul.

Rețineți că website-ul dvs. ar trebui să fie receptiv pentru mobil.

Dacă ignorați acest aspect, atunci utilizatorii frustrați pot părăsi rapid website-ul fără să se mai întoarcă vreodată.

Cu siguranță nu vreți așa ceva pentru website-ul dvs.!

Doriți să descoperiți rapid dacă website-ul dvs. este compatibil cu dispozitivele mobile?

Alegeți un instrument dezvoltat de Google: Mobile-Friendly Test.

Introduceți adresa URL și în câteva secunde acest instrument va genera un raport.

Veți afla ce elemente trebuie îmbunătățite pentru a face website-ul dvs. mai ușor de utilizat pentru mobil.

Nu mai pierdeți trafic mobil valoros!

2. Viteza website-ului

Încărcarea lentă a paginii este cu siguranță unul dintre factorii cheie care îi enervează pe utilizatori.

Rata de respingere este în creștere într-o asemenea situație.

Cu cât website-ul dvs. se încarcă mai greu, cu atât este mai mare riscul ca utilizatorii să părăsească website-ul.

Utilizatorii nu au răbdare și vor renunța pur și simplu după câteva secunde.

Problema încărcării prea lente a paginilor implică în principal dispozitive mobile.

De obicei, paginile de pe desktop au o viteză mai mare (ceea ce, desigur, nu este regula).

Vă sugerăm să vă îmbunătățiți viteza website-ului cât mai curând posibil.

Are un efect negativ nu numai asupra UX, ci este și unul dintre factorii de clasare pentru Google.

3. Securitatea website-ului

Utilizatorii doresc să se simtă în siguranță.

Aceștia apreciază website-urile care se asigură că datele lor personale sunt protejate împotriva scurgerilor.

Arătați vizitatorilor că atât afacerea, cât și website-ul dvs., sunt credibile și de încredere.

Este mai probabil să interacționeze cu dvs. ceea ce va crește încrederea clienților în marcă.

Securitatea website-urilor este și un semnal de clasare.

Google sancționează website-urile care nu sunt sigure, fiabile și de încredere.

Dacă doriți să îmbunătățiți securitatea website-ului și să creșteți încrederea clienților începeți cu:

  1. SSL (Secure Socket Layer) și HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure). Asigură criptarea datelor de la un capăt la altul între client și server;
  2. securitate administrativă. Furnizați datele de conectare numai persoanelor care au într-adevăr nevoie de acestea. Acest lucru va reduce riscul atacurilor din partea hackerilor și al scurgerii de date;
  3. eliminarea link-urilor rupte. Link-urile interne și externe de pe website duc la pagini care nu mai există? Acest lucru scade semnificativ încrederea utilizatorului.

4. Structura URL în contextul UX

Structura URL corectă are un impact uriaș atât asupra experienței utilizatorului, cât și asupra crawlerelor Google.

Utilizatorii dvs. vor cu siguranță să știe exact ce pagină accesează. Adresele URL de genul acesta nu îi ajută:

https://www.exemplu.ro/843153107109-item.html

Puteți ghici despre ce este această pagină? Credem că nu. Va fi mult mai ușor de spus când adresa URL arată astfel:

https://www.examplu.ro/pozitia-unui-website-pe-google/

De această dată puteți spune că pagina este despre poziția website-ului în Google. Deci poate este un articol?

Exemplul ilustrează că structura corespunzătoare a adreselor URL poate facilita utilizatorilor o orientare mai bună.

Google apreciază adresele URL ușor de utilizat și clasifică website-urile ce conțin cuvinte cheie în adresele URL.

5. Navigarea pe website

Navigarea pe website-ul dvs. este intuitivă și clară?

Îngreunează utilizatorii dvs. să afle unde să dea click pentru a ajunge la pagina dorită?

Navigarea adecvată a website-ului poate îmbunătăți experiența utilizatorului.

Dimpotrivă, dacă navigarea este complet non-intuitivă, vizitatorii nu pot găsi ceea ce caută.

Atunci, un astfel de website va primi feedback negativ de la aceștia.

Dar navigarea face mult mai multe: instruiește crawlerele Google cum ar trebui indexată o anumită pagină.

Deci, ce ar trebui să faceți pentru a îmbunătăți navigarea:

  • planificați-vă arhitectura website-ului: creați o sitemap care conține cele mai importante elemente din ierarhie;
  • folosiți un limbaj ușor de utilizat: nu încercați să fiți prea creativi cu redactarea dvs. Dați utilizatorilor mesaje clare și ușor de înțeles;
  • adăugați un link către siglă: în acest fel, utilizatorii pot reveni cu ușurință la pagina principală;
  • urmați convențiile web: meniul neconvențional poate face dificilă navigarea utilizatorilor;
  • oferiți o structură clară a titlurilor: contează structura vizuală a website-ului și conținutul.

UX+SEO=câștig

De ani buni, UX și SEO merg mână în mână.

Nu ignorați niciodată experiența utilizatorului atunci când planificați strategii de optimizare site SEO.

Algoritmii Google devin din ce în ce mai centrați pe utilizatori.

Se străduiesc să răspundă nevoilor și așteptărilor utilizatorilor.

Acest lucru este dovedit de recentul anunț al algoritmului care este planificat să fie introdus în 2021.

Concentrarea pe experiența utilizatorului va spori cu succes implicarea utilizatorilor.

O asemenea situație va duce la o clasare mai mare în rezultatele căutării.

Deci, credeți-ne: toate acestea merită efortul!

Dacă aveți nevoie de optimizare SEO orientată către utilizatori nu ezitați să intrați în contact cu noi!

Experții noștri în creare site vă vor îndruma cu siguranță cu privire la elementele ce trebuie optimizate.

Astfel, atât Google, cât și utilizatorii vor ajunge să vă iubească website-ul.

Nu uitați: UX și SEO sunt cu siguranță o combinație câștigătoare!

Back To Top