Ochi sănătoși, descoperă 7 sfaturi utile în prevenirea bolilor oculare

Ochi sănătoși, descoperă 7 sfaturi utile în prevenirea bolilor oculare. Articol de blog pentru cei care țin și pun preț pe sănătatea lor. În viața noastră aglomerată, păstrarea unei sănătăți excelente a ochilor și a unei vederi clare pare imposibilă de realizat.

Ochi sănătoși, un deziderat greu de atins?

Având în vedere că ecranele computerului ne ocupă până la 60% din timp și obiceiurile alimentare nesănătoase sunt prezente la tot pasul, ochii noștri sunt exploatați în fiecare zi. Fragilitatea lor îi face și mai predispuși la daune.

Prin urmare, este extrem de necesară protejarea lor, cu orice preț.

Bineînțeles, ochii noștri îmbătrânesc și vederea începe să se deterioreze odată cu trecerea timpului. Dar, odată cu modificările noastre din stilul de viață, vederea slabă și deteriorarea ochilor apar mai devreme decât ne așteptăm.

Prin urmare, luarea câtorva măsuri sănătoase pentru menținerea unor ochi sănătoși ne poate ajuta să ne gestionăm vederea mai bine. Iată câteva dintre sfaturile noastre pentru a menține ochii sănătoși și vederea în parametrii normali pentru vârste mai înaintate:

1. Adoptă o dietă bogată în antioxidanți

Un aport sănătos de alimente se reflectă în exterior asupra corpului. La fel cum pentru întărirea oaselor avem nevoie de calciu, pentru a ne îmbunătăți vederea este nevoie ca dieta dvs. să fie plină de antioxidanți.

Antioxidanții ajută la eliminarea radicalilor liberi din corpul nostru. Radicalii liberi cauzează diverse daune corpului și creează posibilitatea de a dezvolta cataractă și glaucom. Antioxidanții ajută și la contracararea radicalilor liberi, inversând efectul pentru a elimina șansele de boli oculare potențiale.

Prin urmare, pentru a asigura o bună sănătate a ochilor, suplimentul cu antioxidant este foarte esențial. Faceți-vă dieta dvs. mai prietenoasă cu antioxidanții prin adăugarea următoarelor produse alimentare:

  • vitamina A: salată verde, dovlecei;
  • vitamina C: citrice, broccoli și ardei gras;
  • luteină și zeaxantină: varză, spanac, broccoli, mazăre, salată verde, ouă, grâu dur și porumb;
  • vitamina E: uleiuri vegetale (germeni de grâu, soia, porumb, șofran și floarea-soarelui), nuci, semințe și spanac;
  • acizi grași vitali: somon, sardine și macrou;
  • zinc: stridii, carne roșie, fasole, nuci și fructe de mare.

2. Renunță la fumat dacă îți dorești ochi sănătoși

Fumatul este direct legat de diferite boli letale, dar foarte puțini știu că duce și la pierderea vederii. Fumatul duce la un risc crescut de boli oculare severe, cum ar fi degenerescența maculară legată de vârstă, glaucom, cataractă și sindromul ochiului uscat.

Prin urmare, este foarte recomandat să renunțați la fumat pentru a vă asigura sănătatea și claritatea vederii.

3. Rămâneți conștient de istoricul bolilor oculare din familie

Multe boli oculare grave sunt adesea transmise de la o generație la alta, crescând riscul de apariție și la nou-născuți. Prin urmare, este vital să identificați istoricul bolilor oculare din familie pentru a lua măsurile de precauție adecvate și a rămâne pregătiți.

Iată câteva boli oculare bine cunoscute cu risc genetic:

  • cataractă;
  • glaucom;
  • retinopatia diabetică;
  • degenerescența maculară legată de vârstă.

4. Somn de calitate pentru ochi sănătoși

Acest sfat este destul de ușor de făcut. Doar dormi 8-9 ore în fiecare noapte și sănătatea ochilor va cunoaște o îmbunătățire considerabilă. Un somn deficitar poate duce adesea la oboseala ochilor, mâncărime și să nu uităm de cearcănele foarte inestetice.

Din cauza numărului mai mic de ore de somn, ochii noștri produc mai puține lacrimi, de unde rezultă acces gratuit la diferite infecții oculare.

Prin urmare, cu cât dormi mai bine, cu atât vederea ta va fi mai bună peste ani. Faceți o rutină și respectați-o. Trebuie să fie una care să vă permită să dormiți suficiente ore. De asemenea, evitați să utilizați telefonul sau computerul înainte de a dormi. Doar un pahar cu apă și puneți-vă la somn; e tot ceea ce vă trebuie.

5. Oferă-ți o pauză de la timpul petrecut cu ochii în ecrane

Utilizarea ecranului a crescut până la un maxim nepermis de ore, ceea ce provoacă probleme oculare și disconfort în același timp. Acum, că totul este disponibil pe internet, suntem și noi acolo. Cu toate acestea, există dezavantaje majore ale privirii în ecrane pentru prea mult timp.

Rezultă probleme oculare, cum ar fi oboseala ochilor, uscăciune, mâncărime, senzație de arsură și multe altele. Principalul vinovat din spatele acestor probleme este dăunarea cauzată de razele cu lumină albastră emise din ecranele noastre.

În concluzie, pentru a evita efectul advers al timpului excesiv petrecut cu ochii în ecrane puteți face pauze frecvente. Puteți respecta regula 20-20-20 care implică privirea unui obiect la 20 de metri distanță după fiecare 20 de minute petrecute cu ochii în ecran, timp de 20 de secunde.

Sau, o altă variantă este de a vă procura o pereche de ochelari de vedere cu strat contra luminii albastre. Aceștia mai sunt cunoscuți și sub denumirea de ochelari de computer deoarece vă oferă o protecție sporită când priviți un ecran.

Ochelarii blochează razele primite și elimină orice tip de disconfort și alte probleme oculare.

6. Efectuați teste oculare regulate pentru ochi sănătoși

Încă nu putem sparge această „tradiție”, dar oamenii nu sunt foarte sârguincioși atunci când vine vorba despre testele oculare regulate. Majoritatea dintre noi vizitează un specialist doar dacă are probleme oculare.

Principalul scop din spatele unui test ocular cuprinzător este de a inspecta orice risc potențial de boli oculare.

Bolile oculare sunt în majoritate interne și pot prezenta simptome după ce au atins un stadiu sever, dificil de recuperat. Pentru a evita astfel de evenimente nefericite, oamenii trebuie să meargă la un test ocular anual.

7. Purtați ochelari de soare când sunteți în aer liber

Te înțelegem, ochelarii de soare sunt la modă. Dar sunt, de asemenea, foarte funcționali pentru ochii noștri atunci când vine vorba de blocarea razelor UV de la soare. Expunerea prelungită la raze UV determină un risc crescut de degenerescență maculară legată de vârstă și cataractă.

Ochelarii de soare cu acoperire UVA și UVB oferă o protecție premium ochilor noștri împotriva soarelui. Prin urmare, purtați întotdeauna perechi (chic) de ochelari de soare în timp ce călătoriți sub razele acestuia.

Sunteți în căutarea de servicii SEO sau servicii web design pentru afacerea dvs. din mediul online? Tot ce trebuie să faceți e de a intra în contact cu această agenție de optimizare SEO! Un membru al echipei va lua legătura cu dvs. în cel mai scurt timp.

Lasă un comentariu