Sari la conținut
Specialist SEO, cum să recrutați viitorii angajați din companie

Specialist SEO, cum să recrutați viitorii angajați din companie

Specialist SEO, cum să recrutați viitorii angajați din companie. Cum se angajează un expert când nimeni din companie nu are experiență?

O companie care dorește să obțină o mai mare vizibilitate în rezultatele căutării organice are mai multe opțiuni.

Pentru a atinge acest obiectiv poate începe cooperarea cu o agenție de optimizare SEO.

Aceasta se va ocupa de toate activitățile necesare unor campanii SEO ori servicii web design.

Însă, se poate angaja un specialist SEO și, în același timp, să se colaboreze cu o agenție SEO.

Nu în ultimul rând, o companie se poate baza exclusiv pe SEO intern.

Cum să recrutați un specialist SEO atunci când nimeni din companie nu are experiență și cunoștințe?

Cine ar putea evalua competența unui candidat? Aflați răspunsurile la aceste întrebări în prezentul articol de pe blog.

Ce faceți înainte de a începe recrutarea unui specialist SEO

Angajarea unui specialist SEO poate fi profitabilă în multe cazuri.

Însă, nu puteți presupune cu siguranță în avans că va fi întotdeauna o soluție bună.

În primul rând, trebuie să fiți conștient de costurile SEO interne ce nu se limitează doar la salariul angajatului.

Aceasta este doar una dintre cheltuielile necesare.

Trebuie să țineți cont și de costul instrumentelor SEO necesare pentru desfășurarea diverselor servicii SEO.

Deși este uneori posibil să profitați de soluții gratuite, totuși, caracteristicile lor sunt limitate.

Aruncați o privire asupra ofertelor de locuri de muncă pentru specialiștii în optimizare site SEO.

Veți observa că este necesar ca aceștia să știe cum să utilizeze următoarele instrumente:

  1. SEMrush: instrument SEO util pentru analiza cuvintelor cheie și a concurenței. Monitorizează traficul website-ului și vizibilitatea în rezultatele căutării;
  2. Ahrefs: un instrument popular de analiză ce oferă o gamă largă de diverse caracteristici. De exemplu, analiza backlink-urilor, audit SEO, cercetare cuvinte cheie, analiza concurenței și multe altele. Instrumentul utilizat pe scară largă este relativ scump;
  3. SEOprofiler: un alt instrument excelent ce oferă caracteristici utile în activitatea zilnică a unui specialist SEO. Acest instrument este puțin mai ieftin decât SEMrush și Ahrefs;
  4. Screaming Frog SEO Spider: un program extrem de popular, absolut necesar pentru mulți. Accesează cu crawlere link-urile, imaginile, etichetele de titlu și meta descrierile. În versiunea gratuită există o limită de accesare cu crawlere de 500 de adrese URL.

Acesta este sfârșitul cheltuielilor?

Din pacate, nu. Trebuie luate în considerare și alte costuri legate de executarea unei optimizări SEO eficiente:

  • redactarea: redactorii vor crea conținut pentru articole pe blog, descrieri de produse sau categorii și articole. Aceasta nu este o cheltuială la care puteți renunța. Excepție, în cazul în care specialistul va crea suplimentar conținut intern. Cu toate acestea, este o activitate care consumă mult timp. Nu vă puteți aștepta ca o persoană să îndeplinească toate sarcinile;
  • costul backlink-urilor: articolele sponsorizate pot fi destul de scumpe. De asemenea, trebuie să plătiți pentru obținerea backlink-urilor de pe alte canale. Putem include aici forum-uri, comentarii, blog-uri și multe altele;
  • costul paginilor prevândute: în cazul în care compania le are. Costurile sunt legate de abonamentul la domeniu, serviciul de hosting, conținut sau gestionarea website-ului.

Toate aceste cheltuieli trebuie acoperite chiar de companie.

Astfel, salariul unui specialist SEO este doar o parte din costurile legate de desfășurarea activităților.

Înainte de a vă decide ar trebui să calculați dacă va fi cu siguranță o soluție bună pentru afacerea dvs.

Un specialist rareori va lucra independent.

Va trebui să coopereze cu agenții sau freelanceri care îi vor susține munca cel puțin parțial.

Doriți ca un specialist să lucreze fără sprijinul companiilor sau al profesioniștilor independenți?

Cel mai probabil va trebui să angajați mai multe persoane.

Dacă administrați magazine online mari o să aveți nevoie de și mai mulți experți.

Recrutare SEO internă: cum să o faceți?

Echipa dvs. de marketing nu are experiență în optimizare SEO?

Deci, știți deja că aveți nevoie de un specialist SEO pentru companie.

Trebuie să mai știți la ce să acordați atenție atunci când angajați un specialist SEO.

Nu uitați că îi veți încredința acestei persoane website-ul companiei pentru promovare web.

Activitățile neprofesionale vă pot costa foarte mult și, mai presus de toate, nu vor aduce rezultatele dorite.

Recrutarea va fi o sarcină ușoară? Din păcate, nu.

Cel mai bine este să angajați un expert SEO de la o companie parteneră pentru procesul de recrutare.

Această persoană va putea evalua abilitățile candidaților. Cu toate acestea, nu aveți întotdeauna această posibilitate.

În primul rând, trebuie să știți ce ar trebui să fie inclus în oferta de job.

Care sunt cerințele pentru locul de muncă?

  • nu căutați un specialist în toate. În ofertele pentru SEO este posibil să găsiți cerințe pe care doar foarte puțini specialiști le pot îndeplini. Un candidat ar trebui să cunoască programe grafice, PHP și să fie bun la cuvinte. Să aibă cunoștințe de web design UX și de social media. Reducerea costurilor este de înțeles, dar e imposibil să fii expert în atât de multe domenii. Chiar dacă găsiți pe cineva care susține că are toate abilitățile persoana va avea așteptări financiare enorme;
  • așteptați-vă la o experiență documentată. Dacă un anumit candidat a lucrat într-o agenție 2 ani ca specialist SEO, persoana are cunoștințe solide. Ce ar trebui să poată face? Cunoașterea HTML și CSS, sau cel puțin elementele de bază ale acestora, este cu siguranță utilă. Astfel, un angajat poate gestiona modificările simple ale codului. O altă cerință cheie este să cunoască instrumentele SEO necesare pentru acest job. Cele mai importante: ​​Google Search Console, Google Analytics, SEMrush, Ahrefs și Screaming Frog. Cunoașterea link building-ului și optimizarea website-ului sunt esențiale. Un specialist SEO ar trebui să știe cum să lucreze cu CMS-uri populare;
  • stabiliți un salariu rezonabil. Dacă oferiți o plată insuficientă nu vă așteptați ca specialiști excelenți să fie interesați de oferta dvs. E posibil să aveți mulți candidați, dar poate sunt oameni care nu par să aibă suficiente cunoștințe. Înseamnă că resursele pe care le veți cheltui pe aceste activități SEO vor fi pur și simplu irosite;
  • pregătiți-vă pentru interviu. Găsiți multe sfaturi despre ce subiecte puteți discuta în timpul unei întâlniri cu un specialist SEO. Ce întrebări să puneți? În primul rând, un candidat trebuie să fie familiarizat cu SEO tehnic. Să știe cum să optimizeze și să înțeleagă relația dintre optimizare și pozițiile în rezultatele de căutare. Mai mult, trebuie să țină pasul cu cele mai recente tendințe. Întrebați ce factori au cel mai mare impact asupra vizibilității website-ului pe Google. Aflați dacă un candidat știe cum să obțină link-uri de înaltă calitate din articolele sponsorizate.

Cum să verificați cunoștințele unui specialist SEO?

Știți deja care sunt cele mai importante competențe pe care ar trebui să le aibă un specialist SEO.

De asemenea, ați aflat și ce fel de întrebări merită să puneți atunci când recrutați.

Dar cum puteți fi sigur că, în afară de teorie, această persoană este capabilă să implementeze anumite soluții?

Una din modalitățile posibile este de a cere candidatului să efectueze un audit SEO al website-ului dvs.

Aflați ce strategii de optimizare SEO ar urma.

Lăsați candidatul să comenteze introducerea tuturor optimizărilor necesare și o strategie de link building.

O altă sarcină semnificativă ar trebui să fie efectuarea unei analize a cuvintelor cheie.

Puteți specifica și câți bani sunteți dispus să cheltuiți pe link-uri și conținut.

Astfel, un candidat poate să îți stabilească posibile obiective pe această bază.

Analiza efectelor activității unui specialist SEO intern

Ați semnat un contract și aveți un specialist SEO care va crește vizibilitatea website-urilor dvs.

Din păcate, nu puteți fi niciodată sigur că găsiți un expert SEO a cărui muncă va satisface așteptările dvs.

Nimeni nu vă poate garanta că angajatul va atinge toate obiectivele așteptate.

SEO necesită o analiză continuă, actualizarea cunoștințelor și verificarea activităților concurenților.

Amintiți-vă că specialiștii nu se pot culca pe lauri deoarece cunoștințele SEO se pot învechi foarte repede.

Ce ar trebui să știți când analizați activitatea unui specialist SEO?

  • construirea vizibilității website-ului în Google este un proces pe termen lung. Este posibil să observați progrese chiar și după o lună de muncă, însă depinde de mulți factori. Un website poate necesita mici optimizări și începerea procesului de link building. Altul poate va avea nevoie chiar de luni de muncă pentru îmbunătățiri;
  • un link către website poate aduce efectul dorit după o săptămână, însă uneori chiar și după o lună. Cheltuirea unor sume de bani pe un singur link nu duce întotdeauna la îmbunătățirea poziției în rezultate. Depășirea unui concurent poate necesita mai multe link-uri;
  • o scădere bruscă a vizibilității website-ului nu înseamnă întotdeauna că specialistul SEO a făcut ceva greșit. Algoritmii Google se schimbă constant, unii dintre factorii de clasare devin mai mult sau mai puțin importanți. Nimeni nu poate prezice ce anume va afecta exact rezultatele căutării într-un timp. Este important ca un expert SEO să poată reacționa rapid la aceste modificări;
  • pentru a vă controla optimizarea SEO internă ar trebui să obțineți cel puțin cunoștințe de bază despre SEO. De exemplu, învățați să utilizați Google Search Console sau instrumente ca SEMrush sau Ahrefs. Evident, cel mai adesea angajați un expert SEO pentru a crește traficul și vânzările. Motiv pentru care statisticile din Google Analytics vor fi cruciale pentru dvs.;
  • un specialist SEO nu va crea vizibilitatea website-ului dacă nu are bugetul potrivit. În funcție de suma de bani primită ar trebui să precizeze ce efecte se pot aștepta la un moment dat.

Concluzie

După cum puteți vedea, angajarea unui specialist SEO nu este atât de ușoară.

Angajatorii învață din greșeli și, în timpul celui de-al doilea sau al treilea proces de recrutare, pot găsi expertul.

Cel mai adesea, cooperarea începe cu semnarea unui contract pentru 3 luni.

După această perioadă, puteți decide dacă sunteți mulțumit de angajatul dvs.

Cu toate acestea, trebuie să încercați să vă determinați în mod rezonabil cerințele.

Uneori, chiar și într-o perioadă atât de scurtă, se pot realiza multe.

Pe de altă parte, în multe cazuri poate dura un timp mai îndelungat pentru a se produce efecte tangibile.

Aveți îngrijorări cu privire la modul de recrutare pentru funcția de specialist SEO?

Puteți utiliza serviciile noastre de consultanță SEO.

Sprijinul în procesul de recrutare poate fi subiectul consultărilor noastre.

Înapoi sus