Magazin online, cele mai mari provocări în lumea comerțului digital. Industria comerțului electronic se dezvoltă…
Pay Per Click
Pay Per Click – poate fi considerat o unealta pentru publicitatea online, unde investitiile sunt destul de mici in comparatie cu alte reclame platite. Serviciile cele mai folosite pentru plata pe click (pe vizita), sunt AdWords de la Google, care detine un procent foarte mare, Yahoo si Microsoft AdCenter, apoi site-urile mici printre care si cateva din Romania. Dupa parerea mea, serviciul cel mai sigur este Google AdWords, la care se poate exclude frauda, adica sa platesc pentru click-uri care ajung pe site-ul meu prin diverse tertipuri folosite de site-urile care accepta banner sau link cu reclamele altor site-uri. Probleme exista si in AdWords, numai ca se rezolva foarte repede, site-urile care folosesc AdSense si nu respecta termenii si conditiile impuse de Google, sunt eliminate si contul este dezactivat fara a mai putea fi activat.
In mod normal, site-urile care utilizeaza sistemul Pay Per Click, ar trebui sa afiseze o reclama numai cand expresia sau cuvantul cheie se gaseste in tabelul folosit de advertiser, numai ca site-urile mici folosesc alte cai pentru afisarea reclamei si aici ma refer in special la site-urile de filme online, unde esti fortat sa dai click, pe o anumita reclama. Acest lucru este in dezavantajul persoanei care plateste pentru reclama respectiva, click-ul exista numai ca persoana venita pe site nu este interesata de serviciile sau produsele oferite de firma mea. In general acest gen de click-uri, nu stau mai mult de trei secunde pe site, asta insemnand un bounce rate forte ridicat (timpul petrecut pe site), care dezavantajeaza site-ul in aparitia rezultatelor organice pe motoarele de cautare.
Folosirea serviciului Google AdWords, pentru pay per click, permite evaluarea exacta a campaniei, prin furnizarea de statistici unde se pot vedea numarul de click-uri sau rezultatele cautarilor. Google nu afiseaza la intamplare anuntul tau, se controleaza continutul paginii sau articol-ului din site-ul unde este afisata reclama si se folosesc doar anunturile care au legatura cu acel continut. Advertiserii se straduiesc sa plateasca un pret cat de mic pe click, prin folosirea cuvintelor de legatura intre expresiile sau cuvintele cheie folosite pentru promovare. Exista persoane specializate in campaniile AdWords, care stiu exact cum se poate face o campanie ieftina.