Sari la conținut

Campaniile SEO si Algoritmii Google

Dupa cum bine stim, campaniile SEO, facute cu ani in urma sau chiar si cu cateva luni, nu mai seamana decat la partea de SEO standard si poate nici acolo. Daca activezi in acest domeniu si nu esti atent la schimbarile majore din Google, risti ca afacerea ta sa nu mai aduca nici un venit. Chiar daca declaratiile facute de reprezentantii Google spun ca Google Penguin, este in sfarsit stabil, dansul in rezultatele organice inca continua si poate va mai continua mult timp.

Campanii SEOBrand-urile mari dupa cate vad eu sunt destul de avantajate, au buget, au reclame masive in media si deja sunt populare, asta inseamna ca schimbarile facute in motoarele de cautare, nu ii afecteaza prea mult si chiar daca se intampla, exista posibilitati financiare cu care se pot recupera repede. Firmele mici se bazeaza in special pe optimizarea web a site-ului si pe promovarea bine facuta, chiar nu ai voie sa gresesti, ai gresit, afacerea ta dispare din Internet. Chiar ma uitam acum cateva zile la site-ul de filme al ProTv, un site foarte prost optimizat, nu ar merita sa existe in rezultatele organice insa, exista trafic major, reclama masiva, nici nu au nevoie sa apara in cautari. Astfel de site-uri sunt destule, au procent de optimizare foarte scazut, titluri si descrieri lungi, imagini neoptimizate, etc.

Autoritatea in Internet se castiga foarte greu sau din noroc, da, chiar din noroc. Cunosc site-uri care dupa actualizarea Penguin, au ajuns in prima pagina Google, site-uri cu continut copiat administrate de persoane care sunt certate pe forum-uri din cauza furtului de continut si totusi au ajuns in prima pagina. Nu conteaza pe ce domeniu activezi, daca site-ul tau exista in cautari, afacerea merge. Problema este ca stabilizarea dupa efectul Penguin, se face destul de greu, o data picat revenirea este extrem de grea.

Motivele principale pentru care exista la ora actuala in Internet, un dans continuu, sunt destul de putine insa pana la acest update au fost esentiale, foarte multi ani s-a lucrat pe aceleasi principii, link-urile catre site pe o anumita ancora (inbound link), expresia principala de promovare. Acesta este principalul motiv pentru care un numar mare de site-uri au fost penalizate, prea multe link-uri catre site pe aceasi ancora.

Un alt motiv la fel de important este si cumpararea de link-uri. Trebuie sa fii putin “prostutz”, sa nu-ti dai seama ca un link asezat in sidebar, pe un site cu Page Rank mare, nu este cumparat! Inginerii de la Google, sunt doar persoane capabile si bine platite, este normal sa gaseasca solutii pentru orice incercare de SPAM. Ma intreb doar, cum va fi posibil sa mai ridici o firma mica, o firma noua sa apara in cautarile organice, cum sa mai promovezi o afacere? Link-uri nu poti cumpara, comentariile pe bloguri de nisa sunt considerate SPAM, inscrierile in directoare Web, nu mai au relevanta, forum-urile la fel, raman doar retelele sociale si adaugarea de continut, evident, mai sunt si altele insa se aplica in functie de alte criterii.

Daca am creat un website cu 15 pagini de exemplu, pe un anumit domeniu de activitate si nu adaug continut proaspat macar de doua ori pe saptamana, acel website va muri, nu va aparea in cautarile organice decat daca este bine optimizat si concurenta este foarte mica sau apeland la AdWords. La ora actuala, un website devine puternic doar daca promovarea se face pe fiecare pagina in parte, cu link-uri catre ele putine si venite de pe site-uri bune apoi, de pe paginile secundare ale site-ului sa existe link-uri cu ancore diverse catre pagina de start. Riscul promovarii unui brand fara un plan de bataie bine pus la punct, este foarte mare.

La ce concluzie am ajuns pentru o campanie SEO, buna!

  • Link-uri catre site doar de pe site-uri bune si daca se poate din continut, pe diverse ancore
  • Fara link-uri platite, incalca regulamentul Google, riscul fiind prea mare
  • Adaugare de continut proaspat si link-uri de pe diverse expresii catre pagini sau articole din site
  • Promovare prin retele sociale
  • Nu folosim link-uri ascunse
  • Renuntam la link-urile din footer
  • Comentarii pe bloguri de nisa, nu multe si pe expresii diferite. Acest lucru este foarte greu, webmasterii accepta doar numele persoanei care posteaza, nu numele firmei sau al expresiei de promovare
  • Reteaua Google Plus One (foarte indicat)
Înapoi sus