Sari la conținut
Optimizare pentru mobile

Optimizare pentru mobile

Optimizarea unui website pentru dispozitivele mobile, este un serviciu destul de greu. În Internet, există foarte multe companii care nu au aplicat un serviciu de optimizare pentru mobile. La ora actuală, navigarea în Internet, se face foarte mult de pe dispozitive mobile, care au conexiuni 3G, sau există persoane care folosesc conexiuni locale WI-FI.

Dacă aţi optat pentru campanii Google AdWords, aţi văzut că se oferă posibilitatea căutării cuvintelor cheie specifice pentru telefoane mobile. Deci, este foarte important ca site-ul nostru să se încarce rapid şi să aibă un design plăcut atunci când este interogat în browser de pe un dispozitiv mobil.

Pe mine personal, mă deranjează foarte mult companiile sau persoanele care oferă servicii de optimizare SEO şi au site-urile de prezentare foarte slabe sau foarte multe arată rău pe un dispozitiv mobil. Motorul de căutare Google, devine din ce în ce mai inteligent şi la ora actuală, are crawler special care caută versiunea de mobile a site-ului.

Posibilităţile de optimizare pentru mobile sunt diverse – fie că folosim un subdomeniu special sau comenzi speciale care afişează un CSS, doar pentru dispozitivele mobile, sau pur şi simplu un plugin care ştie să redimensioneze pagina în aşa fel încât să poata fi compatibilă cu dispozitivele mobile.

TEST OPTIMIZARE PENTRU MOBILE

Este foarte important ca Dvs., să ştiti cum arată site-ul pe un dispozitiv mobil sau cât de bine este optimizat. Eu folosesc pentru testare două servicii gratuite, unul de la Google, care se numeşte PageSpeed Insights şi unul de la W3C. Testaţi şi Dvs.:

Există în Internet, website-uri care vă oferă o versiune a website-ului, optimizată pentru dispozitivele mobile însă, scade foarte mult procentul de optimizare al site-ului. Dacă optaţi pentru o versiune gratuită, nu puteţi şti ce reclame nedorite apar pe site-ul Dvs. pentru că, versiunea optimizată pentru mobile se încarcă din serverele lor, practic, va trebui să adăugaţi un cod în site-ul Dvs., care va face un redirect către contul creat pe site-ul respectiv.

La website-urile de prezentare care nu au conţinut foarte mult, este indicată refacerea totala a website-ului, de o persoană sau o companie care se ocupă de web design. În cazul în care deţineţi un website mai mare, va trebui să discutaţi cu o persoana specializată pentru o retehnologizare a site-ului Dvs.

Cum ar trebui să arate un website optimizat pentru dispozitivele mobile?

După cum vedeţi în imaginea de mai jos, informaţia de pe website-ul nostru se poate citi cu scrol în jos sau în sus. Dacă pentru citirea informaţiei de pe un anumit website, trebuie să mărim imaginea şi să scrolam în stânga/dreapta, atunci site-ul respectiv nu este optimizat şi se poate încarca destul de greu în browser.

Website optimizat pentru dispozitive mobile

Procentul de optimizare dat de Google PageSpeed Insights, poate fi mai mic. Website-ul nostru este de prezentare a acestor servicii şi trebuie să fie exemplu. Noi am ales o modalitate puţin mai complicată – la interogarea în browser a site-ului, se va încărca o pagina speciala (de întâmpinare) şi apoi se poate alege navigarea în site, la care am aplicat alte optimizări care să uşureze navigarea şi citirea informaţiei.

Este posibil ca Google, să încarce direct versiunea noastră de mobile şi atunci procentul de optimizare poate fi mai mic însă, nu mai mic de 82-84%. Procentul de optimizare poate fi mai mic din cauza fişierelor CSS şi JavaScript, încărcate la interogarea în browser. Dacă folosiţi Google Analytics, sau Google+, procentul de optimizare va fi mai mic cu cel puţin 3-5 procente.

Save

Save

Înapoi sus