Skip to content

Google Penguin – Disparitie din Cautari

Google PenguinIn ultima saptamana foarte multe website-uri au scazut in cautarile organice, pentru anumite cuvinte cheie sau expresii. Logica Google este clara, evitarea SPAM-ului. Cand a aparut Google Panda, webmasterii au fost foarte dezamagiti, acum, Google a venit cu alta creatura, Google Penguin. Nu ne-am revenit bine din Panda si iata ca suntem atinsi si de “Penguin”, rautacoase creaturi!

Google Penguin, a afectat mai mult de 3%, din rezultatele organice. Foarte multe website-uri au avut de suferit mai mult decat la ultima actualizare Panda. Aceasta modificare de algoritm de la Google, a fost cea mai drastica. Problema si mai grava este ca schimbarile rezultatelor sunt intr-un dans continuu. Acum pagina unu locul trei si dupa cateva ore nu mai existi. Pana la stabilizarea rezultatelor va mai dura si cred ca foarte multi webmasteri vor modifica continutul paginilor, speram spre bine.

Aceste modificari de algoritm se adreseaza in special site-urilor din categoria “SPAM”, acele site-uri care folosesc tot felul de tertipuri pentru avansarea rapida in rezultatele motoarelor de cautare si in primul rand excesul de cuvinte si expresii cheie. Iata ce spun specialistii de la Google:

In urmatoarele zile, vom lansa o schimbare de algoritm importanta care vizează spam-ul web. Schimbarea va scadea site-urile din top care credem ca incalca conditiile impuse de Google, care vizeaza continutul de calitate. Ne-am orientat intotdeauna sa eliminam spam-ul web din clasamentele noastre, iar acest algoritm reprezinta o alta imbunatatire a eforturilor noastre de a reduce webspam-ul si de a promova doar continut de calitate. Desi nu putem divulga semnale specifice, deoarece nu vrem sa oferim oamenilor o modalitate de a se juca cu rezultatele noastre de cautare si de a  agrava experienta pentru utilizatori, sfatul nostru pentru webmasteri este de a se concentra pe crearea de site-uri care au continut de calitate, care poate fi o experienta de utilizare si de a folosi metode SEO profesionale, in loc sa utilizeze tactici de webspam agresive.

Scriam mai sus si despre Google Panda, site-urile din Romania, nu au avut de suferit atat de mult, acum insa cu acest nou “animalut”, rezultatele organice sunt intr-o mare intorsatura, dimineata este totul OK si seara te doare inima. Nu cred ca avem de ales, trebuie sa ne conformam, profesionalismul din domeniul SEO, se va vedea in curand.

Acum este mare bucurie pentru cateva site-uri care din punctul meu de vedere nu au ce cauta pe prima pagina Google. Site-urile bune au de suferit temporar si este normal sa fie “atacate”, in prima faza de Google Penguin, exista plus de densitate pe cuvintele cheie in aceste site-uri sau doar la limita de exces si cred ca a fost normal daca pana acum a fost permis acest lucru. Site-urile slabe din acelasi domeniu, au avansat pentru ca alte site-uri au “beneficiat”, de bunatatea Google Penguin insa, nu vor avea bucurie decat cateva zile, maxim doua saptamani pana va reveni totul la normal. O persoana capabila in domeniul SEO, va sti sa remedieze eventualele probleme.

Cateva din motivele care pot afecta site-ul Dvs.:

  • Continutul duplicat de pe subdomenii sau bloguri
  • Densitatea prea mare pe cuvinte sau expresii cheie
  • Interogarile automate (folosirea programelor de interogare, gen – testare backlink-urilor zilnic, pozitia in Google, etc.
  • Link-uri ascunse
  • Black hat SEO (diverse tertipuri de promovare)
  • Un design neplacut sau structura de link-uri proasta

Sa nu va inchipuiti ca Google, nu suporta profesionistii in domeniul SEO! Aceste servicii trebuiesc aplicate din mai multe motive, nu doar pentru promovare, SEO, nu inseamna doar promovare ci si optimizare, adica imbunatatirea incarcarii site-ului in browser, eliminarea erorilor sau o structura buna de link-uri. La ora acuala Google, pune accent si pe nota data de Page Speed, care arata cat de bine este optimizat un site, conteaza si daca site-ul Dvs., este incarcat bine pe telefoanele mobile.

Important este sa modificati deocamdata excesul de cuvinte cheie. In pagina noastra de start, a avut 9 expresii “optimizare SEO” si 11 expresii “servicii SEO”, am redus la 4-5, este un inceput. Asteptam sa se stabileasca site-ul si apoi vom modifica in continuare daca va fi necesar. Utilizatorii de WordPress, ar trebui sa renunte la plugin-urile care fac SEO, in mod automat. Nu pot spune in acest articol care sunt acele plugin-uri, nu ar fi placut pentru dezvoltatorii plugin-urilor respective. De retinut este faptul ca tot ce este natural, este bun!

Daca Dvs., credeti ca site-ul pe care il administrati a avut de suferit pe nedrept din cauza acestei schimbari in algoritmii Google, puteti face o sezizare (doar daca aveti cont la Google), complectand un formular in care trebuie sa explicati problemele Dvs. Nu stim cat de repede veti avea un raspuns insa, merita incercat. Inainte de a folosi acest formular, incercati sa luati legatura cu un specialist in domeniul SEO, pentru a testa site-ul Dvs., ar fi pacat sa trimiteti un raport si site-ul Dvs., chiar sa faca SPAM. Webmaster Tools Raport

Back To Top