Magazin online, cele mai mari provocări în lumea comerțului digital. Industria comerțului electronic se dezvoltă…
Factori individuali SEO
In ultimii ani, expresia SEO, este din ce in ce mai cunoscuta si in tara noastra. La ora actuala nu este o expresie cu o concurenta foarte mare pentru ca majoritatea firmelor sau persoanelor care ofera aceste servicii nu au promovat ca expresie cheie principala SEO. Promovarea unor expresii sau cuvinte cheie dintr-un anumit domeniu de activitate se face in functie de cautarile efectuate pe motoarele de cautare. Exista expresii care nu prea se cauta in Internet, dar care au o concurenta puternica. Este destul de greu sa promovezi astfel de expresii insa daca este necesar vor trebui promovate. In partea de SEO, intra si factorii negativi, adica SPAM. Iata factorii principali care fac parte din SEO, factorii pozitivi si factorii negativi:
Factori SEO pozitivi
- On-Page – Optimizarea paginilor Web, pentru motoarele de cautare, mai exact, se optimizeaza titluri, descrieri, imagini, fisiere, etc. Acest serviciu ajuta la accelerarea incarcarii paginilor web in browser si la prezentarea serviciilor sau produselor in mod profesional pentru a fi intelese mai bine de persoanele interesate. O parte foarte importanta este partea de continut, adica prezentarea serviciilor sau a produselor. Motoarele de cautare promoveaza mult mai bine continutul unic si relevant. Daca un website prezinta un anumit serviciu doar prin doua randuri scrise, sansele sunt foarte mici sa ajunga in top. Exista si exceptii insa, le voi specifica in alt articol.
- Off-Page – Serviciu care se aplica dupa crearea site-ului si optimizarea on-page, adica partea de promovare online, modul in care se fac cunoscute produsele sau serviciile in Internet. Aceasta sectiune daca o putem numi asa, este destul de “stufoasa”. In primul rand la partea de promovare exista cateva criterii standard si anume – inscrierea in directoare Web, directoare de articole si retele sociale. Foarte multe website-uri au ajuns in prima pagina a motoarelor de cautare, doar prin inscrierea in directoare web sau forum-uri. La ora actuala lucrurile s-au complicat datorita unui nou algoritm aplicat de Google si anume Google Penguin.
Factori SEO negativi
- SPAM – (Solicited Pornography and Marketing Acted), acest termen a fost inventat si aplicat prima oara in SUA si se refera la trimiterea fortata sau repetata (masiva), a mesajelor electronice nesolicitate (email), catre firme sau persoane dintr-o anumita zona, domeniu sau chiar la nivel global. Daca detineti o adresa de email, este imposibil sa nu fi primit mesaje nesolicitate. Spamerii sunt persoanele care incearca promovarea (atragerea de clienti), unor produse sau servicii in mod fortat si acest lucru este interzis. SPAM poate fi considerat si atunci cand folosim o densitate mare pe cuvintele sau expresiile cheie promovate, in continutul site-ului. Poate fi considerat SPAM si faptul ca folosim titluri foarte lungi, doar din cuvinte cheie sau titlul unui link care duce catre o anumita pagina, daca este pus in multe site-uri sau pagini ale unui site. Acest lucru se intampla in general la inscrierea in directoare web, unde se foloseste aceeasi descriere si titlu in prezentarea site-ului, lucru total gresit. La ora actuala foarte multe site-uri au fost spulberate din Internet, datorita link-urilor venite din site-uri slabe si webmasterii se lupta din greu pentru rezolvarea acestei probleme. Acest lucru se intampla de cateva saptamani datorita Google Penguin.
Serviciile SEO, pot inbunatati cresterea traficul-ui si pozitia in motoarele de cautare dar o pot si inrautati. Daca serviciile SEO, nu sunt aplicate bine, site-ul respectiv nu va mai aparea in rezultatele organice. Partea principala pentru un website este adaugarea de continut proaspat si relevant, nu copieri de text din alte site-uri care prezinta aceleasi servicii sau produse. Este intr-adevar foarte greu datorita concurentei mari pe aproape toate domeniile de activitate insa, trebuie sa fim cat mai inventivi, sa gasim solutii de prezentare cat mai relevante.
Unele persoane se intreaba de ce este necesara descrierea “alt”, a unei imagini care de fapt nici nu este vazuta in site. Foarte corect insa, exista anumite criterii de prezentare a imaginilor, imaginile nu pot fi citite de catre crawlerele motoarelor de cautare drept pentru care este necesara aceasta descriere in care se aplica in general una din expresiile importante ale articol-ului respectiv sau al paginii. Si aici se fac destule greseli! Exista de exemplu plugin-uri pentru platforma WordPress, care adauga automat descriere “alt”, la imagini. Problema este ca se adauga acelasi text pentru fiecare imagine. Exista plugin-uri care pana la ora actuala (pana la Google Penguin), adaugau automat link-uri pe expresiile cheie importante, catre anumite pagini sau articole din site specificate de webmaster, acum nu mai este bun, Google descalifica site-urile care folosesc astfel de plugin-uri.