SERVICII DE OPTIMIZARE SEO
Serviciul de optimizare SEO, se referă la partea tehnică a website-ului, serviciu care trebuie aplicat dupa partea de web design. Noi vom optimiza imaginile din site-ul Dvs., fişierele CSS şi JavaScript, tag-urile H1, H2, descrierile, titlurile şi vom echilibra conţinutul paginilor pentru o densitate cât mai bună a cuvintelor cheie sau expresiilor.

Cum testez un site!

Cum testez un site!

Cum testez un siteCum testez un site – După părerea mea, o firma sau o persoana care oferă servicii SEO, de optimizare sau de promovare, ar trebui să deţina un website oglindă, impecabil din punct de vedere al optimizării. Promovarea unei pagini Web, ţine foarte mult de optimizare, adică optimizarea fizica a site-ului (on-page), care practic se referă la partea tehnică a unui website. Am creat acest articol din dorinţa de a ajuta persoanele care nu ştiu să facă diferenţa între un serviciu bun şi un serviciu slab sau prost.

Presupunem ca doresc sa fac un test SEO, la site-ul meu sau la site-ul celui care oferă servicii de optimizare. ATENTIE!! – nu vă „aruncaţi”, la site-urile care apar primele în rezultatele organice, întâi testaţi daca site-ul respectiv este optimizat corect, dacă nu, înseamnă că ceva este în neregula. Dacă eu „specialist”, în acest domeniu, nu sunt în stare să fac curat în grădina mea, pentru alta persoană o fac la fel sau mai rau. Este doar parerea mea şi cred că este destul de omenească.

CUM AR TREBUI SĂ FIE UN SITE BINE OPTIMIZAT

Un site bine optimizat, ar trebui să îndeplinească nişte criterii standard, fără de care un website nu are şanse să ţină pasul cu concurenţa. Aici mai pot interveni câteva probleme – este posibil ca un site slab optimizat să apară în primele rezultate organice ale motoarelor din cauza vechimii numelui de domeniu, a PageRank-ului, a numărului mare de backlink-uri şi a conţinutului. Dacă site-ul meu este doar lansat, sau rezultatele nu vin, va trebui să fie impecabil din punct de vedere SEO, altfel nu există şanse de reuşită, concurenţa este mare pe aproape toate domeniile de activitate. Câteva criterii standard de optimizare:

– URL-uri SEO Friendly – un site ar trebui sa aibă URL-uri de genul – /cum-testez-un-site/ sau, /cum-testez-un-site.html, cum-testez-un-site.php. Dacă site-ul va avea URL-uri de genul – /index.php?345-.html, sau alte ciudăţenii, nu este un site optimizat corect.

  • Procent de optimizare – un website ar trebui să depăşească un procent de optimizare de 85%, sub acest procent, site-ul este foarte slab. Voi arăta mai jos cum se poate face acest lucru.
  • Să nu existe erori XHTML sau CSS
  • Să nu existe link-uri moarte
  • Imaginile să fie optimizate

Acestea sunt câteva din criteriile standard care ar trebui indeplinite de un website apt pentru promovare. Până in anul 2010, era foarte importantă şi nota data de Google, adica Page Rank, acum nu mai este foarte importantă însă, dă bine la un site daca are o nota mare, arată cât de bine este văzut de Google.

CUM TESTEZ UN SITE!

Pentru testarea unui site, există doua variante, una cu tool-uri online şi alta prin instalarea unor soft-uri de testare sau add-ons-uri pentru Firefox sau Google Chrome. Există tool-uri de testare şi pe site-ul nostru dar voi da cateva exemple de site-uri profesionale în SEO Tools (Unelte SEO).

  • Testare procent de optimizare – Google oferă în mod gratuit un tool de testare al optimizării paginilor Web. Dacă site-ul Dvs., sau al celui care oferă servicii SEO, nu are un procent de optimizare bun, înseamna că ar trebui sa optaţi pentru alte oferte. Testati cu Page Speed Google
  • Page Speed, se poate instala şi în calculatorul de acasă, va trebui instalat Firebug, apoi Page Speed de la Google. Detalii de instalare Page Speed
  • Page Rank – puteţi testa site-ul şi pentru nota data de Google, nu este foarte important însa, se poate vedea prestanţa site-ului.
  • Toolbar Page Rank – puteţi instala in browser-ul Firefox, un toolbar care va arata Page Rank-ul pentru fiecare site vizitat şi Rank-ul de la Alexa. Extensie pentru Firefox
  • Validare XHTML şi CSS – Google, prin specialistul companiei Matt Cutts, a declarat ca este mai indurător cu site-urile care au erori XHTML şi CSS. Aceste erori pot aparea din cauza greşelilor în programarea PHP, HTML, module sau componente de la diverse platforme, etc. Părerea mea este ca ar trebui să avem grijă si de aceste criterii, este totuşi bine ca site-ul nostru să fie valid. Site-ul W3C, ne oferă gratuit controlul de Validare site XHTML şi Validare site CSS

Cam asta ar fi discuţia despre ” Cum testez un site! „. Aceste lucruri contează foarte mult. Dacă site-ul Dvs., va indeplini aceste condiţii, se poate numi un website optimizat. Rămâne doar să vă ocupaţi de structura link-urilor, de optimizarea imaginilor şi partea de promovare pentru motoarele de căutare, adică un loc mai bun în Google, la rezultatele organice.

Cu siguranţă vor fi discuţii în contradictoriu cu diverse persoane care oferă aceste servicii. Punctul meu de vedere este că un site trebuie să indeplinească aceste condişii şi conditiile nu sunt puse de mine, sunt puse de motoarele de căutare. Dacă am posibilitate ca site-ul meu să îndeplinească aceste condiţii, de ce să nu o fac?

Save

Optimizare SEO
office@opti-seo.ro

Dorel Tanase - specialist in optimizare si promovare pentru motoarele de cautare. In domeniul SEO, din anul 2004. In anul 2007, am inceput sa creez pagini Web, in HTML si am urmat cursul dezvoltarii Internet-ului, cu toate CMS-urile aparute noi, incepand cu Mambo, Joomla, WordPress si apoi celelalte CMS-uri. Website-uri de vizitat: https://computerscom.ro, https://seo.org.ro, https://seobiz.ro

Nu sunt Comentarii

Adaugati un comentariu la acest articol